Ranking sklepów internetowych

Udostępnij

E-commerce już od dłuższego czasu prowadzi do przeobrażeń, jakie zachodzą na rynku nieruchomości komercyjnych. Sieci handlowe poszukują coraz większych magazynów, a sklepy internetowe decydują się na otwieranie w najbardziej znanych galeriach salonów stacjonarnych. Polacy cenią sobie coraz bardziej możliwość robienia zakupów przez Internet, a sieci handlowe obserwują, jak kanał ten, niemal z tygodnia na tydzień, zwiększa swoje znaczenie. W rzeczywistości wirtualnej coraz lepiej odnajdują się także tak zwane platformy matketplace. Jeśli przeanalizujemy spółki, które funkcjonują w Polsce, szybko dostrzeżemy, że udział sprzedaży online, z jaką mamy w ich przypadku do czynienia, to nawet 15 procent ogólnego wyniku.

Gdybyśmy chcieli wskazać najczęściej odwiedzany sklep internetowy w Polsce, z pewnością byłby to empik.com. Jak jednak wyglądają pozostałe pozycje? Można się o tym przekonać analizując ranking, jaki powstał na zlecenie portalu PropertyNews.pl.

1. Empik.com

Serwis działa jako platforma marketplace, należy więc mieć świadomość tego, że nie zajmuje się organizowaniem logistyki dla swoich odbiorców. Należy do grupy Empik i w kwietniu tego roku świętował swoje pierwsze urodziny. Już dziś może pochwalić się imponującą liczbą blisko pięciu milionów użytkowników, którzy mogą wybierać spośród 300 tysięcy towarów.

2. Mediaexpert.pl

Drugie miejsce należy do internetowego sklepu sieci Media Expert. Jego wysoka pozycja to w dużej mierze zasługa rozpoznawalności marki, mamy bowiem do czynienia z siecią, która jest obecna w Polsce już od ponad piętnastu lat. Dziś platforma liczy sobie 4,71 miliona użytkowników.

3. euro.com.pl

Podium zamyka sklep internetowy popularnej sieci RTV EURO AGD. Obecnie ma on 4,64 mln użytkowników.

4. Aliexpress.com

Aliexpress to chiński sklep internetowy działający na zasadach platformy marketplace. W Polsce ma już 4,16 mln użytkowników i zalicza się do portali o rosnącej popularności.

5. Zalando.pl

Zalando to nie tylko jeden z najbardziej znanych, ale i najwyżej cenionych sklepów internetowych, z jakimi mamy do czynienia w Niemczech. Koncentruje się przede wszystkim na sprzedaży odzieży oraz obuwia, w Polsce zaś może pochwalić się już 3,22 mln użytkowników.

6. Castorama.pl

Sklep internetowy to jedna z wizytówek należącej do grupy Kingfisher sieci Castorama. To też znakomite uzupełnienie tego, co można znaleźć w sklepach. Obecnie korzysta z niego około 3, 17 mln użytkowników.

7. Leroymerlin.pl

Tym razem mamy do czynienia ze sklepem internetowym sieci Leroy Merlin Polska. Jego oferta może imponować, w jej skład wchodzi bowiem ponad 63 tysiące produktów. Aktualnie korzysta z niego 2,89 mln użytkowników.

8. Rossmann.pl

Na liście najpopularniejszych sklepów internetowych nie może zabraknąć także tego, który jest prowadzony przez sieć drogerii Rossmann. Pozwala on nie tylko na zakup towarów, ale i na ich odbieranie w sklepie stacjonarnym. Obecnie korzysta z niego już 2,86 mln Polaków.

9. Bonprix.pl

Międzynarodowa firma odzieżowa ma swoją siedzibę w Hamburgu, a z jej sklepu www korzysta w Polsce 2,61 mln osób.

10. Eobuwie.com.pl

Pierwszą dziesiątkę zamyka sklep internetowy, w którym można się zaopatrzyć tak w obuwie, jak i dodatki do niego.